Krem z białych szparagów z martini

Tak! z Martini! jak chcesz zabłysnąć przed gośćmi i się nie narobić to jest świetny krem! Jestem tak dumna z tej zupy, że aż ciężko to wyrazić. Jest przepyszna - słodka, lekka i zdrowa. Bez śmietany czy jogurtu. Przybrana jedynie serem camembert. Moim zdaniem nadaje się jako pierwsze danie obiadowe lub jako delikatna kolacja.
Oczywiście wyszła mi zupełnie przez przypadek :-) w normalnych warunkach dodałabym do białych szparagów białe wino, ale nie miałam białego wina. Za to martini mam zawsze! ( ale sobie o mnie pomyślicie ;-) )

Nie mogę się doczekać aż spróbujesz! Jeśli pokusisz się o ten przepis - poproszę zostaw komentarz.


Składniki: ( na dwie porcje)
pęczek białych szparagów
cebula szalotka
2 marchewki
1 korzeń pietruszki
1 liść laurowy
3 ziarna ziela angielksiego
"chlust" martini :-)
sól
biały pieprz
olej rzepakowy
ser camembert do podania

Przede wszystkim ze szparagów obetnij zdrewniałe końcówki i obierz je delikatnie obieraczką do warzyw - tak aby zdjąć twardszą część skórki, ale zostawić jak najwięcej miąższu. Pokrój szparagi w kawałki (obojętnie jakiej wielkości). Poszatkuj szalotkę. Na rozgrzana patelnię wlej ok 1 łyżeczki oleju oraz wrzuć szparagi i cebulkę. Chwile zrumień je, a następnie podlej martini. Napisałam chlust, ponieważ do ciebie należny decyzja ile wlejesz (tylko nie całą butelkę!). Ja podlałam tak, żeby do połowy przykryło warzywa.Wszystko musi się karmelizować ok 10 minut, tak aż alkohol wyparuje, a szparagi i cebula nabiorą złotego koloru. ( posmakuj jakie one się zrobiły słodkie i aromatyczne).

 W tym czasie obierz pozostałe warzywa i ugotuj w rondelku do miękkości ( w ok 1 l wody) z dodatkiem soli oraz liścia laurowego i ziela angielskiego. Kiedy szparagi będą gotowe, a marchew i pietruszka miękkie - przelej zawartość patelni do rondelka i pogotuj wszystko ok 5 minut. Wyjmij ziele angielskie i liść laurowy ( komu się zdarzyło nie raz zmiksować te przyprawy przez nieuwagę - ręka w górę) i całość zblenduj na gładki krem. Spróbuj i ewentualnie dodaj soli i pieprzu. Jeśli wyjdzie ci za gęsta zupa - możesz dodać wody i wtedy jeszcze chwilkę podgotować. Podawaj z plastrami sera camembert - on się cudownie roztopi od ciepła zupy i nada jeszcze większej aksamitności potrawie.


Smacznego!!!

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty