Hummus z pieczonej marchwi

Po Świętach czas na coś lekkiego a jednocześnie sycącego. Przedstawiam hummus z pieczoną w tymianku marchwią. Jest pyszny, słodko-gorzko-orzechowy w smaku, nadaje się jako dip ale również na kanapki lub w towarzystwie pomidora, sałaty i rukoli jako wypełnienie wrapa. Z przedstawionych przeze mnie proporcji wychodzi go całkiem sporo, dlatego polecam wykorzystać go jako lunch. Można go przechowywać w lodówce w zamkniętym pojemniku do tygodnia.




Składniki:
Ok 5 marchewek
Puszka ciecierzycy
1 ząbek czosnku
150 ml jogurtu greckiego
2 łyżeczki tahini
Sól
Pieprz
Suszony tymianek
Oliwa z oliwek
1 łyżeczka suszonego imbiru
1 łyżeczka sproszkowanego kuminu

Obrane marchewki pokroiłam jak na frytki, polałam oliwą z oliwek, obficie posoliłam i posypałam tymiankiem, a następnie wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 •C. Piekły się 35 minut- ważne żeby były miękkie ale lekko podpieczone.
Upieczone marchewki zmiksowałam z pozostałymi składnikami na gładką masę. W pewnym momencie musiałam dodać odrobinę wody, aby lepiej się miksowało.
Smacznego!




Komentarze

Popularne posty