Kwrawe kubeczki

Jest to mały deserek, który przygotowałam w plastikowych filiżankach, żeby łatwiej można było je jeść dzieciom. Poza tym często używam plastikowych naczyń na imprezach, bo to bardzo ułatwia sprzątanie. Odkryłam także niedawno jednorazowe obrusy z ceraty, można je dostać w różnych wzorach i kolorach. Udało mi się znaleźć nawet taki z dyniami. Porcje zrobiłam dość małe, gdybym zapraszała gości dorosłych zrobiłabym większe porcje w ładnych kieliszkach - np do czerwonego wina lub wysokich szklankach. Oczywiście wtedy porcji wyszłoby mniej. Z podanego przepisu wyszło mi 17 porcji.

Składniki:
 1 opakowanie hebratników
250 g sera twarogowego zmielonego / najlepszy będzie gotowy twaróg z wiaderka/
200 ml śmietany kremówki 36 %
2 łyżki miodu
1 łyżeczka cynamonu
1 opakowanie mrożonych owoców leśnych
1 łyżeczka esencji wanikiowej
1 łyżka cukru pudru


Najpierw trzeba rozmrozić owoce. Na dno każdego kubeczka pokruszyć po 1 herbatniku, tak aby ciasteczko przykryło całe dno. W mikserze wymieszać na gładką masę ser, śmietanę, miód i cynamon. Następnie za pomocą łyżki lub rękawa cukierniczego / większe znaczenie ma to, jeśli naczynia do podania są przezroczyste, wówczas widać ładny wzorek z masy/ utworzyć warstwę kremu , przykrywając dno z herbatnikami.
Całę opakowanie owoców leśnych zmiksować z cukrem pudrem i esencją waniliową i udekorować nią kubeczki.
 Mus owocowy ma intensywny czerwony kolor, kojarzący mi się z krwią - idealne na Halloween.
Gotowe kubeczki

Komentarze

Popularne posty