Tost z pastą z awokado

Uwaga! Może być gorąco! Dziś propozycja na śniadaniowego tosta z pastą awokado. Pikanterii dodaje obecność papryczki jalapeno. Oczywiście możesz jej dodać tyle ile lubisz, więc możesz kontrolować ostrość. Jednak, proszę, nawet jeśli nie lubisz pikantnych smaków, dodaj choć trochę tej papryczki, nada ona charakterystycznego smaku i zapewniam - będzie warto! :-) Ja podaję moje proporcje, dla mnie średnio ostre ale zdaję sobie sprawę, że to jest kwestia mocno indywidualna.
Jadam głównie ciemne pieczywo - tutaj użyłam chleba razowego z ziarnami słonecznika, jednak nada się każdy inny, nawet bułka.


Składniki:
1 dojrzałe awokado
1/2 limonki
1/2 średniej papryczki jalapeno bez pestek
1/2 papryki czerwonej
2-3 pomidorki koktajlowe
sól
pieczywo na tosty

Rozgnieć widelcem awokado, a następnie wyciśnij sok z połowy limonki i wymieszaj. Pokrój papryki i pomidorki w bardzo drobną kostkę. Do krojenia ostrych papryk używam zawsze rękawiczek, gdyż łatwo można ich sok wetrzeć w twarz lub oczy, a to bardzo szczypie ( zaufaj mi, niestety wiem to z doświadczenia:-)). Warzywa wmieszaj w awokado, posól i posmakuj. Zawsze możesz dodać więcej któregoś ze składników, tak by Tobie smakowało.
Chleb pokrojony umieść w tosterze, a w tym czasie pasta się "przegryzie". Na koniec najprostrza czynność - rozsmaruj pastę na toście i możesz już zacząć się delektować.
Ja byłam w zielono-czerwonym niebie!
Smacznego!

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty