Zdrowe puree

Kolejna propozycja dla dzieci i dorosłych to puree - czyli tzw gniecione ziemniaki z masłem i mlekiem. Niby nic, niby nuda, ale jeśli zmodyfikować je trohcę - możemy mieć bardzo zdrowy dodatek do mięsa, czy ryby. Po za tym można ukryć warzywa przed dziećmi! Poniżej podaję parę pomysłów, jednak myślę, że możliwości są nieograniczone. Jeśli ktoś ma podobny pomysł, to bardzo proszę się podzielić- chętnie urozmaicę swoją listę.

1. przede wszystkim w trakcie gotowania ziemniaków można dodać ząbki czosnku i na koniec zgnieść je razem. To samo można zrobić z selerem, korzeniem pietruszki, kalafiorem itp Ja często mieszam te warzywa razem i np. na garnek ziemniaków wrzucam pół selera i cała pietruszkę, albo pietruszkę i parę ząbków czosnku. Całość smakuje, nawet tym, którzy nie jadają selera czy pietruszki / sama nie przepadam w innej postaci/.

2. masło można zamienić na oliwę z oliwek, albo jeszcze lepiej na oliwę aromatyzowaną np. rozmarynem lub bazylią. Uwierzcie - takie puree podane do dobrej ryby jest bardzo ciekawym dodatkiem.

3. zwyczajnie do ziemniaków dodaje się koperek. tu pojawia się problem, dlatego, że nie cierpię koperku, moim zdaniem zabija smak wszystkiego - próbowałam wiele razy, na różne sposoby. no jakoś nie mogę. Ale wy możecie - jeśli lubicie ;-)  ja najczęściej dodaję natkę pietruszki, jednak, kiedy chcę aby mój syn zjadł coś bardzo zdrowego, wkrawam do zagniecionego już puree ( takiego, w którym już są różne warzywa i przede wszystkim czosnek) drobno posiekane liście szpinaku baby.

Spróbujcie!! czekam na opinie



Komentarze

Popularne posty